Hautajaisten järjestelyistä voitte olla yhteydessä kirkkoherranvirastoon joko käymällä virastossa sen aukioloaikoina tai soittamalla numeroon 045-3488145. Kirkkoherranvirasto sopii kanssanne hautausajan ja varaa hautaan siunaamiseen tarvittavat henkilöt, kuten siunauksen toimittavan papin, kanttorin ja suntion. Myös hautauslupa toimitetaan kirkkoherranvirastoon.

Saattokulkue

Läheisen kuolema on syvä ja voimakas kokemus. Kuolema on aina yllättävä - odotettunakin. Hautajaisjärjestelyissä noudatetaan vainajan tahtoa.

Hautajaisjärjestelyt

Hautajaisten suunnittelussa ja toteutuksessa seurakunnan työntekijät ovat apuna. Voit olla yhteydessä oman seurakunnan kirkkoherranvirastoon, päivystävään pappiin tai hautaustoimistoon. Siunaustilaisuus ja muistotilaisuus tarjoavat läheisille mahdollisuuden yhteiseen surutyöhön.

Hautaan siunaaminen

Ylösnousemus tuo toivoa kuoleman hetkeen. Jeesuksen sovitustyön ja ylösnousemuksen kautta meillekin on valmistettu sija taivaan kodissa.

Hautaan siunaamisen merkitys

Suru on luonnollinen tapa kohdata menetys. Samalla myös oman elämän rajallisuus tulee vastaan. Hautajaiset on omaisille tärkeä hetki suremiseen ja keskinäiseen lohdutukseen.

Omaisen tunteet ja surutyö