Kirkko

Tiedote 10.6.2022 klo 10.00

Oulun hiippakunta julkaissut videon lähetystyöstä ja sen tukemisesta hiippakunnassa

Oulun hiippakunnan tuomiokapituli on tuottanut ja julkaissut videon ”Yhteyttä – Oulun hiippakunta maailmanlaajassa missiossa”. Noin 12 minuutin pituinen video kertoo hiippakunnan seurakuntien toiminnasta kotimaassa lähetystyön hyväksi sekä lähetysjärjestöjen työstä maailmalla.

Suomalaiset seurakunnat tukevat merkittävästi lähetysjärjestöjen työtä ulkomailla. Videolla seurataan Muonion ja Kempeleen seurakuntien toimintaa sekä seurakuntien nimikkokohteita Papua-Uudessa Guineassa ja Kambodzhassa. Video valottaa myös hiippakunnan roolia seurakuntien työn tukijana. Toisaalta nähdään, että kristilliset kirkot maailmalla ovat kasvaneet voimakkaasti ja ovat nykyisin länsimaisten kirkkojen aiempaa tasavertaisempia yhteistyökumppaneita.

Videon teknisestä toteutuksesta vastasivat kaksi Oulun seudun ammattioppilaitoksen media-alan opiskelijaa. Video on katsottavissa tästä linkistä.

Lisätiedot:

Kansainvälisen työn hiippakuntasihteeri Matti Laurila, matti.laurila@evl.fi, p. 040 744 6055
Kempeleen seurakunnan lähetystyön ja vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Minna Sorvala, minna.sorvala@evl.fi, p. 040 779 7705